Spill
   Finn spill
   Anmeldelser

Anmeldelse
Zak Pak
Hovedkarakter ? 9,0 (7,4)
Noen spill er best for barn, andre spill er best for voksne, det som er så godt med Zak Pak er et det fungerer for alle, uansett alder(fra 8 år). Her gjelder det å drive sitt flyttebyrå best mulig, og trekke den flyttebilen DU trenger før dine medspillere snapper den rett foran nesen din. Men, er du for kjapp så ender du kanskje opp med en litt for stor eller litt for liten bil og dermed får en ikke plass/for mye plass til flyttelasset en skal frakte så må en bruke list og kløkt.

Zak Pak er et av de få spillene hvor reglene kan leses i det plasten sprettes. En rekker fint å komme igjennom reglene mens de andre studerer flyttebiler, brikker og terninger. Spillet er meget enkelt og engasjerende. Vakre komponenter og flotte biler som varene skal stables på. For stables er et nøkkelord i spillet. Bilene har tall på seg etter hvor høyt en kan stable, tall fra 1 til 4. Så har en lite varer går en for en 1 etasjes bil og mye så bør en gå for en 4 etasjes.

Så hvordan er en vanlig spillrunde? En kaster terning for å finne ut hvor mange brikker(flyttegods) av ymse slag en skal stable i bilen sin. Så prøver en å få en liten oversikt over dette før alle skal til flyttebilmarkedet og kjempe om de beste bilene. Dette skjer ved at like mange biler som personer snus på likt, og en må prøve å ta den bilen en trenger før motspillerne stjeler den før deg. Sistemann må ta en sjult bil fra trekkbunken og dette skaper alltid god stemning i spillet, da bilen sjelden stemmer med det som skal flyttes. Så roer spillet seg ned igjen og en kan i ro og mak stable brikkene på bilen før en summerer hvor mye plass en manglet eller hadde til overs. Så må alle betale av pengene sine det antallet en hadde for mye/lite. Den som var flinkest får 10 penger i bonus.

Slik går spillet runde etter runde og i løpet av max. 5 runder så sitter som regel en igjen uten penger og spillet er slutt. Spilletiden er kort og spillet har en god "bare en gang til" faktor.

Vil du ha et spill som favner hele familien, og som barna kan spille alene og de voksne "låne" etter at barna har lagt seg så er Zak Pak et meget godt spill-alternativ. Anbefales!!!

Anmeldt av: sveinmain (19.11.2009)